بلو بری (Blue Berry)

بلوبری یا قره قات یا سیاه گیله، گیاهی بومی آمریکای لاتین مي باشد. بلوبری درختی کوچک و به ارتفاع 3 متر است. میوه های آن گرد و به رنگ ارغوانی تیره يا سیاه به قطر 6-8 میلیمتر مي باشند. 

 

ترکیبات شیمیایی:

 

 اين ميوه حاوي ويتامين A، ويتامين C، ويتامين B، پتاسيم، منيزيم، آهن، سديم  است.

 

خواص دارویی:

 

این میوه به خاطر آنتی اکسیدان ها و فلانوئیدهای موجود در آن مانع از مشکلات مغزی نظیر از دست دادن حافظه می شود. مقدار آنتی اکسیدان های موجود در این میوه سه برابر سیب است.

 

این میوه حاوی ترکیباتی است که مانع چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه می شود. بنابراین امکان عفونت مثانه کاهش می یابد.

 

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

 

آنتوسیانوسید های موجود در میوه و برگ بلوبری که به آن رنگ مات آبی می دهد به رادیکال های آزاد (عامل سرطان) حمله کرده و مانع از رشد سلول های سرطانی می شود. خوردن تنها نیم فنجان از این میوه در روز این نقش را به خوبی بر آورده می کند و همچنین ضد میکروبی قوی می باشد.

 

آنتوسیانوسید های موجود در آن باعث ریلکس شدن رگهای خونی و افزایش تولید اکسید نیتریک می شود که به حفظ فشار خون نرمال کمک می کند و جریان خون را بهبود می بخشد به همین دلیل می توان از آن در درمان اختلالات چشمی نظیر رتینوپاتی دیابتی، آب مروارید،آب سیاه و اختلالات گردش خون در بدن نظیر رگهای واریسی و بواسیر استفاده کرد. این ترکیبات همچنین شبکیه چشم را تقویت می کنند.

 

آنتوسیانوسید ها روند پیری را به تاخیر می اندازند.

 

مصرف بلوبری کلسترول و سطح چربی خون را پايين آورده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

 

بلوبری برای درمان اسهال مفيد است زیرا موجب کاهش و کنترل التهاب روده ای که علت اصلی اسهال است، می شود.

 

 

 

عصاره بلوبری می تواند معده را در مقابل عارضه اولسر حفاظت کند. این ماده تولید موکوس معده را، که در مقابل اسید های هاضمه مقاومت می کند، تحریک می کند. چون این ماده عضلات را شل می کند، در تسکین درد ناشی از انقباضهای قاعدگی می تواند موثر واقع شود.

ساعت:20:22:06/ جمعه, 02, اسفند,1398 / کد:86/ بازدید:7111/ نویسنده:میرنیا

برچسب: سیاه ریشه بذر نهال های کمیاب

تصاویر زیبا و کمیاب نهال، گل در نهالستان میرنیا بلو بری (Blue Berry)

بلو بری (Blue Berry)